خرید چمدان دلسی راهنمای خرید

چطور چمدان مناسب خود را انتخاب کنیم؟ راهنمای ساده خرید چمدان دلسی


برای تجربه یک سفر بی‌دغدغه و به‌یادماندنی، مهم‌ترین فاکتور، داشتن یک همسفر خوب است. و اما چه همسفری بهتر از یک چمدان با کیفیت و ایمن که وسایل ریز و درشتتان را در دل خود جای می‌دهد؟ برند دلسی سال‌هاست که در صدر بهترین تولیدکنندگان چمدان و کیف مسافرتی فعالیت می‌کند. اما از آنجایی که تنوع بسیار بالایی در خرید چمدان دلسی وجود دارد، این انتخاب چندان آسان هم نیست و لازم است که با راهنمایی یک فرد متخصص انجام گیرد. خرید چمدان دلسی را به بعد از خواندن این مطلب موکول کنید.

لازم به ذکر است که انواع چمدان سفری دلسی، از نظر جنس، چمدان‌های برزنتی، چرمی، فلزی و انواع باکسی-کپسولی را شامل می‌شوند. چمدان‌های گوناگون ابعاد و تعداد جیب‌های مختلفی را دارا هستند و از لحاظ سازوکار امنیتی و قفل، نوع دسته، استحکام چرخ، دارا بودن زیپ افزایش حجم و… نیز متنوع می‌باشند. اگر اهل سفر هستید و می‌خواهید که هزینه مورد نظرتان برای خرید چمدان دلسی به بهترین نحو ممکن به کار بیاید، در این نوشته از دلسی با ما همراه باشید.

۸ نکته مهم در خرید چمدان دلسی

افراد مختلف، برای حمل وسایل شخصی، البسه، لوازم بهداشتی و… در سفر، انتخاب‌های گوناگونی دارند‌؛ برخی یک کوله‌پشتی جمع‌وجور را ترجیح می‌دهند و برخی هم به دنبال خرید یک چمدان جادار و مناسب هستند. در این باره، باید توجه داشت که ایمنی، نظم و سهولت حمل وسایل در چمدان بسیار بیشتر از کوله‌پشتی و ساک مسافرتی می‌باشد و این نوع کیف مسافرتی، امکان استفاده به‌صورت تک نفره یا خانوادگی را فراهم می‌کند. اما ۸ نکته مهمی که در خرید چمدان دلسی حائز اهمیت است را در ادامه بخوانید:

راهنمای خرید چمدان دلسی

جنس چمدان؛ چمدان سفری دلسی چه انواعی دارد؟

چمدان‌های مختلف دلسی، از جنس‌های مقاوم و بادوام برزنتی، چرمی، پلاستیکی تیتانیومی، فلزی و… تهیه شده‌اند و این انواع، از لحاظ کیفیت و دوام، عمر مفید، قیمت چمدان دلسی، و مقاومت در برابر رطوبت متفاوت هستند. چمدان‌های برزنتی به دلیل وزن سبک و مقاومت بالای خود، محبوبیت زیادی دارند و نسبت به چمدان‌های چرمی از صرفه اقتصادی بالاتری برخوردار می‌باشند. خرید چمدان دلسی که برزنتی باشد می‌تواند یکی از ساده‌ترین انتخاب‌های شما باشد اما به خاطر داشته باشید که ابتدا لازم است هدف خود را مشخص کنید و بعد جنس جمدان را بر اساس آن انتخاب کنید.

سایز چمدان سفری دلسی

سایز چمدان را باید به نحوی انتخاب کنید که نه اضافه بر ظرفیت چمدان چیزی در آن قرار گیرد و نه کمتر از ظرفیت. چراکه حمل بار اضافه، بدنه و چرخ‌ها را از بین می‌برد و بار کم، موجب تکان‌های شدید چمدان در حین حرکت، و آسیب دیدن اجزای مختلف آن می‌شود. سایز چمدان باید متناسب با قوانین بار هواپیما و همچنین، توان شما برای حرکت باشد. و اگر قصد خرید اینترنتی چمدان دلسی را دارید، باید از جایی خرید کنید که امکان بازگشت محصول را برایتان لحاظ کند.

سایزبندی چمدان چگونه است؟

با احتساب اینکه هر اینچ معادل ۲.۵۴ سانتی‌متر می‌باشد، کوچک ترین سایز چمدان، ۱۸ تا ۲۰ اینچ است که برای سفر با هواپیماهای ارزان و کم ظرفیت ایده‌آل است. بعد از این سایز، چمدان ۲۱، ۲۲ اینچی یک چمدان سایز کوچک تک نفره به حساب می‌آید که بسیاری از افراد به همراه آن سفر می‌کنند. اما اگر یک نفر هستید، با کلی وسایل، سایز متوسط چمدان (۲۳، ۲۴ اینچ) مناسبتر است.

چمدان‌های بزرگ تر ۲۵ تا ۲۷ اینچ، بیشتر مناسب زوجینی هستند که وسایل نسبتا زیادی دارند. اما اگر خانواده پرجمعیتی هستید، برای سفرهای دور و دراز، چمدان ۲۸ تا ۳۲ اینچی به کارتان خواهد آمد. با این حال توصیه می‌شود چنین چمدان سنگین و غول‌پیکری را در دست نگیرید و به جای آن از دو چمدان متوسط بهره ببرید.

لایه ضد آب بدنه

یکی از نکاتی که در خرید چمدان دلسی باید به آن توجه کنید، وجود لایه ضد آب در بدنه چمدان است. بسیاری از چمدان‌ها این لایه مقاوم ضدرطوبتی را در لایه‌های بدنه خود دارا هستند و در برابر باد و باران و رطوبت و کثیفی، از وسایل درون چمدان محافظت می‌کنند.

شاید برایتان سوال شود، برای ما که مقصد سفرمان جایی خشک و به دور از باران است، برخورداری از لایه ضد آب بدنه چه اهمیتی می‌تواند داشته باشد؟ دوست عزیز، هنگامیکه چمدان خود را تحویل مسئولان هواپیما می‌دهید، بعید نیست که بارتان در جایی مرطوب و کثیف بیفتد و در این شرایط اگر چمدان ضد آب نباشد و یا کاور محافظتی نداشته باشد، رطوبت و میکروب‌ها را به وسایلتان منتقل می‌کند. وقتی به سراغ خرید چمدان دلسی با یک لایه ضد آب می‌روید دیگر خیاتان راحت خواهد بود.

دسته مقاوم چمدان

در هنگام خرید چمدان دلسی باید به استحکام دسته، کیفیت متریال سازنده و ارتفاع آن توجه داشته باشید. دسته چمدان باید در برابر انواع ضربه مقاومت کافی را از خود نشان دهد و با شکل و ارتفاع مناسب خود، مانع از آسیب دیدن دست و کمر فرد شود. هرچه تعداد دسته‌های بالایی و کناری چمدان که از نوع تلسکوپی، برزنتی، چرمی و… هستند، بیشتر باشد، حمل چمدان در بخش‌های مختلف سفر راحت‌تر خواهد بود. پس با توجه به نیاز خود به سراغ خرید چمدان دلسی بروید.

چرخ‌های کارآمد و بادوام؛ چمدان دو چرخ یا چهار چرخ؟

اگر قصد حمل چمدان در محیط‌های بزرگی مانند فرودگاه را دارید، باید چمدانی را خریداری کنید که دارای چرخ‌های مقاوم و کارآمد باشد و در این شرایط، چمدان بدون چرخ کاربردی ندارد. چرخ‌هایی که دارای بلبرینگ هستند، حرکت روانی دارند و با سرعت مناسب، چمدان را همپای شما حرکت می‌دهند. امکان چرخش ۳۶۰ درجه چرخ‌ها، از دیگر قابلیت‌هایی است که با خرید چمدان دلسی خیالتان از بابتش راحت خواهد بود. اما در مورد تعداد چرخ‌ها، اگرچه چمدان‌های دو چرخ سبک‌تر از انواع چهار چرخ هستند. اما سهولت استفاده و حرکت در چمدان‌های چهار چرخ بیشتر است و در این نوع چمدان‌ها خطر واژگونی چمدان کاهش می‌یابد.

قفل‌های ایمنی

سازوکار امنیتی و قفل‌های ایمنی پیشرفته، از لازمه‌های یک چمدان ایده‌آل است. برخی از چمدان‌ها افزون بر قفل کلی و خارجی که دارند، دارای قفل‌هایی برای جیب‌های خاص نیز هستند که ایمنی هنگام سفر را افزایش می‌دهند.

تقسیم‌بندی فضای داخل چمدان

چمدان‌هایی که فضای درونشان سازماندهی شده، نظم و سهولت بیشتری را برای استفاده‌تان در سفر فراهم می‌کنند. افزون بر ابعاد و سایز چمدان، باید ملاحظه کنید که فضای درونی چمدان چه گنجایشی دارد و این ظرفیت به چه صورت تقسیم‌بندی شده است. همچنین بسیاری از چمدان‌ها دارای زیپ افزایش حجم یا اکسپند زیپ هستند که در مواقع لزوم، ۵ تا ۱۵ سانتی‌متر فضا را به گنجایش درون چمدان می‌افزاید. این نوع چمدان، برای شمایی که وسایل ریز و درشتی را با خود حمل می‌کنید، انتخاب هوشمندانه‌ای به حساب می‌آید!

چمدان دلسی چه رنگی بخریم؟

انتخاب رنگ چمدان تا حد زیادی سلیقه‌ای است. اما اگر از روی عادت به دنبال چمدان‌های تیره‌رنگ و عمدتا مشکی می‌روید و در خرید چمدان دلسی نیز برحسب عادت پیش می‌روید، توصیه می‌شود که این کار را نکنید؛ چراکه در هنگام پیدا کردن چمدان از میان چمدان‌های متعدد، کارتان حسابی سخت خواهد بود.

خرید چمدان دلسی مناسب

البته برای سفرهای بلند زمینی و هوایی، انتخاب چمدان رنگ روشن هم چندان مناسب نیست. زیرا در همان اوایل سفر، هزار لکه بر چمدان افتاده و ظاهر آن را خراب می‌کند. بهترین رنگ چمدان سفری دلسی، رنگ‌های جیغ زرد و قرمز هستند که زود چرک نمی‌شوند و پیدا کردنشان از بین چمدان‌های متعدد، چندان سخت نمی‌باشد..‌.

ما در فروشگاه اینترنتی دلسی کنار شما هستیم تا بهترین چمدان‌ها را خریداری نموده و با مشورت از کارشناسان ما، به خوبی از آن‌ها محافظت کنید. اینگونه می‌توانید با خرید چمدان دلسی، بیش از ۱۰ سال تجربه به‌یادماندنی سفر را از آن خود کنید.