انواع چمدان دلسی معرفی محصول

معرفی انواع چمدان دلسی؛ کدام چمدان را بخریم؟


انواع چمدان دلسی از لحاظ ابعاد، جنس و متریال سازنده، تعداد و نوع چرخ، و همچنین سازوکار امنیتی و قفل از هم متمایز می‌شوند‌. برای خرید چمدان مناسب و با کیفیت ابتدا باید ببینید که چمدان را برای چه نوع سفری می‌خواهید و  قصد سفری چند نفره را دارید؟ شرایط آب و هوایی مقصد و شیوه سفر (سفر زمینی یا هوایی، سفر با اتومبیل، قطار، اتوبوس یا هواپیما) تفاوت زیادی در ویژگی‌های چمدان ایجاد می‌کند و برحسب بودجه و این پارامترها لازم است بررسی کنید که چه انتخابی برایتان بهتر است.

خوشبختانه در عصری زندگی می‌کنیم که تنوع محصولات بازار فوق‌العاده بالاست و برندهایی مانند دلسی با قریب یک قرن تجربه، حرفه‌ای‌ترین محصولات را ارائه می‌دهند. معرفی انواع چمدان دلسی کمک می‌کند گزینه‌های پیش روی خود را بهتر بشناسید و دغدغه‌ای از بابت امکانات چمدان و بودجه‌ای که می‌پردازید نداشته باشید.

بررسی انواع چمدان دلسی

انواع چمدان دلسی از لحاظ جنس بدنه

جنس و متریال سازنده بدنه چمدان را می‌توان به عنوان مهم‌ترین فاکتور تمایزدهنده انواع چمدان دلسی معرفی کرد. خصوصاً در سفرهای هوایی، دریایی و سفر با اتوبوس که امکان کمتری برای نظارت بر حمل چمدان دارید، باید چمدانی را انتخاب کنید که مقاوم و با کیفیت باشد و در برابر ضربه، آلودگی، رطوبت، تغییرات دمایی و اشعه‌های فرابنفش آسیبی نبیند. به‌طورکلی انواع چمدان دلسی از نظر جنس و مقاومت بدنه به دو نوع چمدان سخت پوسته یا هارد ساید و چمدان نرم پوست یا سافت ساید تقسیم‌بندی می‌شوند و هر کدام از این دسته‌بندی‌ها نیز خود دارای انواعی هستند.

انواع چمدان هارد ساید دلسی

چمدان‌های هارد ساید یا سخت پوسته چمدان‌هایی هستند که از متریال‌های مقاوم و مستحکمی ساخته شده‌اند. این چمدان‌ها از وسایل شما در برابر ضربه، خط‌وخش، آسیب و سقوط محافظت می‌کنند و بدیهی است که دارای هزینه بیشتری نسبت به نوع نرم پوسته هستند. اگر به‌صورت هوایی سفر می‌کنید و نگران وسایل شکستنی و الکترونیکی خود هستید، خرید چمدان هارد ساید می‌تواند انتخابی هوشمندانه باشد.

انواع چمدان دلسی فرانسه
  • چمدان پلی‌کربنات

یکی از مقاوم‌ترین و درعین‌حال سبک‌ترین چمدان‌های هارد ساید دلسی، چمدان پلی‌کربنات است که تنوع رنگی فوق‌العاده جذابی دارد. این چمدان فضایی به دور از آسیب، ضربه، خطوخش و رطوبت را برای حمل وسایلتان فراهم می‌کند و قابلیت شستشو نیز دارد. مقاومت این چمدان در برابر اشعه‌های فرابنفش نیز مسئله‌ای جالب و حائز اهمیت است و یکی از دلایل قیمت بالای این نوع از انواع چمدان دلسی می‌باشد.

  • چمدان ABS

پلاستیک فشرده و پلیمر مقاوم ABS‌ دومین متریال پرطرفدار در چمدان‌های سخت پوسته است. این جنس چمدان نیز در برابر ضربه، فشار، زمین خوردن و رطوبت مقاومت بالایی دارد و در کنار این، از انعطاف‌پذیری خوبی نیز برخوردار است. به‌طوری‌که اگر چمدان در اثر ضربه و… دچار تو رفتگی شود، به‌راحتی به حالت اول خود برخواهد گشت.

  • چمدان آلومینیومی

چمدان آلومینیومی یکی از چمدان‌هایی است که از سازوکار امنیتی قوی برخوردار بوده و قفل‌های کارآمدی دارد. اگرچه در کنار هزینه، وزن این چمدان مقداری بالاست و ممکن است برای پر کردن وسایل و تحویل آن به بار هواپیما کمی مشکل ایجاد کند؛ اما مقاومت بسیار خوبی دارد و در برابر انواع عوامل محیطی وسایلتان را محافظت می‌کند.

  • چمدان چرمی

چمدان چرمی از قدیمی‌ترین چمدان‌های هارد ساید شیک و گران بازار است که اگرچه در برابر خط‌وخش و ضربه و پارگی از وسایلتان محافظت می‌کند؛ اما در آب‌وهوای مرطوب نمی‌تواند کارایی لازم را ارائه دهد. همچنین به‌دلیل جنس حساس چرم، نگهداری از این چمدان ممکن است کمی دشوار باشد. البته امروزه اغلب چمدان‌های چرمی مورد استفاده از چرم مصنوعی تهیه می‌شوند که مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

  • چمدان پلی‌پروپیلن

پلی‌پروپیلن نام پلیمر پرطرفدار دیگری است که در ساخت انواع چمدان هارد ساید به‌کار می‌رود. این چمدان اگرچه سنگین‌تر از چمدان پلی‌کربنات است؛ اما قیمتی ارزان‌تر از چمدان آلومینیومی و پلی‌کربنات دارد و درصورت رعایت نکات لازم بابت وزن و محدودیت بار هواپیما، هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد. این چمدان مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه، خط‌وخش، رطوبت، شکستگی و سایر فاکتورهای محیطی دارد.

انواع چمدان سافت ساید دلسی

همان‌طور که از نام چمدان‌های سافت ساید پیداست، این چمدان‌ها پوسته نرم و منعطف‌تری نسبت به چمدان‌های هارد دارند و معمولا سبک و جادارترند. اگر وقت زیادی برای جای دادن وسایل ندارید و می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان، بیشترین حجم وسایل را در چمدان جای دهید، از چمدان‌های سافت استفاده کنید که منعطف و دارای جیب‌های متعدد هستند.

انواع چمدان دلسی
  • چمدان نایلون بالستیک

نایلون بالستیک یک نایلون مصنوعی ضخیم است که در برابر سایش، خراش، ضربه و پارگی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. همچنین این جنس چمدان به‌راحتی شسته و تمیز می‌شود. شاید تنها ایرادی که بتوان به آن گرفت این باشد که رنگ‌آمیزی سختی دارد و به‌همین‌خاطر تنوع رنگی محدودی را ارائه می‌دهد.

  • چمدان کوردورا

چمدان کوردورا نیز برای حمل وسایل، مقاومت خوبی در برابر سایش و خراش، دارد اما در استحکام و دوام، در برابر پارگی به‌هیچ‌وجه به پای نایلون بالستیک نمی‌رسد. در عوض این چمدان نسبتا مقاوم و کارآمد، تنوع رنگی جذاب و پرطرفداری دارد و همچنین از وزن سبکی برخوردار است.

  • چمدان پلی‌استر

پلی‌استر کم‌مقاومت‌ترین و ارزان‌ترین متریال سازنده انواع چمدان دلسی است. اگرچه این جنس چمدان صرفه اقتصادی خوبی دارد، اما ممکن است برای حمل طولانی مدت وسایل مهم چندان مناسب نباشد. درواقع اگر به‌صورت محدود و نهایت یک یا دو بار در سال سفر می‌کنید، چمدان پلی‌استری‌تان می‌تواند تا ۵-۶ سال نیز کاربرد داشته باشد و در طی این مدت دوام و مقاومت خود را حفظ کند.

  • چمدان برزنتی

اگر چه جنس برزنت بیشتر برای ساخت انواع ساک دستی و کوله‌پشتی استفاده قرار می‌گیرد؛ اما چمدان‌های برزنتی هم سال‌هاست که در میان پرطرفدارترین آیتم‌های خرید چمدان جای دارند. این چمدان‌ها از لحاظ وزن سنگین‌تر از چمدان‌های سافت نایلون بالستیک و پلی‌استر هستند و همچنین مقاومت بیشتری نسبت به چمدان‌های پلی‌استر دارند. اما متناسب با این افزایش مقاومت، هزینه بالاتری هم دارند و مانند چمدان پلی‌استر مقرون‌به‌صرفه نخواهند بود. همچنین ایراد دیگری که می‌توان به چمدان‌های برزنتی گرفت، این است که این چمدان‌ها رطوبت را از خود عبور می‌دهند و آن‌طور که باید از سلامت و پاکیزگی وسایلتان محافظت نمی‌کنند.

انواع چمدان دلسی از لحاظ تعداد و نوع چرخ

ساک‌های دستی بدون چرخ هم از انواع پرطرفدار چمدان سفری هستند اما از مهم‌ترین ویژگی‌های چمدانی که در سفر حمل می‌کنید داشتن چرخ است. انواع دو چرخ و چهار چرخ چمدان در فروشگاه اینترنتی دلسی موجود بوده و از ویژگی‌های متنوعی برخورد هستند. طبیعی است که انواع چهار چرخ چمدان حمل آسان‌تری داشته باشند و به‌راحتی و با توزیع وزن مناسب، ملایم و آرام حرکت کنند. همچنین یکی از ویژگی‌های مهمی که باید در انواع چمدان رعایت شود، قابلیت جهت‌پذیری ۳۶۰ چرخ‌هاست و چرخ‌هایی که چنین قابلیتی ندارند، نمی‌توانند به‌راحتی همپای شما حرکت کنند.

انواع چمدان دلسی از لحاظ دارا بودن زیپ افزایش حجم

برخی از انواع چمدان با داشتن زیپ افزایش حجم این امکان را فراهم می‌کنند که افزون بر حجم پایه چمدان، حجم داخلی آن را افزایش دهید. این افزایش حجم بین ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر به عمق محفظه داخلی چمدان می‌افزاید و برای زمانی که حجم مورد نیازمان بین دو سایز چمدان متغیر است می‌تواند کاربرد زیادی داشته باشد. بسیاری از انواع چمدان دلسی از این قابلیت برخوردارند و کاربری چمدان را سهولت می‌بخشند.

خرید انواع چمدان دلسی

سخن پایانی دلسی

در طول این نوشته با انواع چمدان دلسی و ویژگی‌های مهم هر کدام آشنا شدیم. امید است که با مطالعه این مطلب بتوانید انتخابی باکیفیت و مناسب داشته باشید. افزون‌ بر جنس بدنه و قابلیت چرخ‌ها، برای انتخاب سایز چمدان نیز لازم است دقت کافی را داشته باشید و از بین ۳ تا ۵ سایز چمدان، مدل مناسب تعداد نفرات و تعداد روزهای سفر خود را انتخاب نمایید.