نگهداری از چمدان لوازم سفر

نگهداری از چمدان با استفاده از این نکات بسیار راحت است!


برای یک سفر مهیج و بی‌دغدغه، هیچ چیز مهمتر از یک همسفر خوب نیست. و برای یک مسافر چه همسفری بهتر از چمدانش پیدا می‌شود؟ اگر شما هم به سفر و ماجراجویی علاقه‌مند هستید، حتما می‌دانید که وجود یک چمدان مقاوم و کارآمد در سفر تا چه حد حیاتی است. پس باید برای نگهداری از چمدان دلسی نهایت دقت و ظرافت را داشته باشید و با شستشو و نگهداری از چمدان به صورت صحیح، طول عمر آن را افزایش دهید. توجه داشته باشید که اگر به این موضوع مهم، اهمیت ندهید و پس از هر سفر، چمدان را آشفته و با زیپ‌های نیمه‌باز رها کنید، مادام مجبور به خرید دوباره چمدان خواهید بود!

برای داشتن سفری خاطره‌انگیز با خیالی آسوده، در وهله اول خرید چمدان مناسب، حائز اهمیت است. اما پس از خرید چمدان با کیفیت، این سلیقه شما در نگهداری از وسیله است که میزان کارآمد بودن آن را تعیین می‌کند. شستشو، نگهداری از چمدان و حتی تخلیه آن پس از هر سفر اصول خاص خود را دارد که در این نوشته از فروشگاه اینترنتی دلسی به شرح آن می‌پردازیم.

نگهداری از چمدان و افزایش طول عمر چمدان

۱۰ نکته مهم برای نگهداری از چمدان دلسی

با رعایت چند نکته ساده در نگهداری از چمدان دلسی می‌توانید عمر آن را تا چندین برابر افزایش دهید. لازم نیست کار سختی انجام دهید! به ۱۰ نکته‌ای که در ادامه آمده توجه داشته باشید تا بدون دغدغه و دردسر از بابت حمل وسایل، ماجراجویی خود را آغاز کنید!

به اندازه ظرفیت چمدان از آن استفاده کنید

اولین نکته مهم در نگهداری از چمدان دلسی این است که چمدان با کیفیت و مناسبی را انتخاب کنید. در هنگام خرید چمدان مناسب باید به سایز مورد نیاز خود توجه داشته باشید؛ چراکه اگر کمتر یا بیشتر از ظرفیت چمدان، وسیله‌ای در آن قرار دهید، نمی‌توانید آنطور که باید آن را حرکت دهید و باعث کاهش عمر چمدان می‌شوید. چمدانی که بیش از ظرفیت خود را حمل کند، خیلی زود آسیب می‌بیند و ممکن است در چرخ یا دسته دچار شکستگی شود و همینطور چمدانی که فضای خالی و آزاد دارد، مادام دچار تکان می‌شود و آسیب می‌بیند.

نگهداری از چمدان

کمربند داخلی چمدان را باز نگذارید

برای حفظ پایداری و استقامت چمدان در حرکت، باید کمربند داخلی آن را بر روی وسایل قرار داده شده ببندید. این کار باعث می‌شود در تکان‌های شدید، فشاری از جانب وسایل به بدنه چمدان وارد نشود و نظم وسایل نیز به خوبی حفظ گردد. این موضوع یکی از قدم‌ها در نگهداری از چمدان به صورت صحیح است.

چمدان را روی دو چرخ حرکت ندهید

اگر می‌خواهید سال‌های سال چمدانتان سالم و محکم بماند و روان و آسان حرکت کند، برای مدت طولانی چمدان را روی دو چرخ حرکت ندهید. بلکه آن را به‌گونه‌ای نگهدارید که وزنش روی چهار چرخ توزیع شود و پایدار بماند. این اقدام نه تنها موجب حفاظت از چرخ‌ها و دسته می‌شود، بلکه کمترین فشار و آسیب را برای دست فرد به همراه دارد. (خصوصا اگر زیاد سفر می‌کنید، چمدان را روی چهار چرخ حرکت دهید تا دست یا کمرتان آسیبی نبیند و بتوانید وزن معمول چمدان را حمل کنید.)

وزن چمدان را به دسته ترولی تحمیل نکنید

برای بلند کردن چمدان به‌هیچ عنوان از دسته ترولی استفاده نکنید. این دسته تنها برای کشیدن چمدان روی زمین طراحی شده و استقامت کافی برای بلند کردن چمدان را ندارد. برای این کار از دسته اصلی چمدان استفاده کنید که به نسبت محکمتر است و در برابر وزن چمدان آسیبی نمی‌بیند.  

از کاور محافظتی چمدان استفاده کنید

برای جلوگیری از کثیف یا پاره شدن بدنه انواع چمدان با کیفیت، بهترین کار این است که از کاور محافظتی استفاده کنید. اگرچه با خرید چمدان مناسب و ضد آب می‌توانید از خیس شدن وسایل خود جلوگیری کنید، اما توجه داشته باشید که شما در سفر هستید و هر لحظه در موقعیتی قرار می‌گیرید که ممکن است برای چمدانتان خطرآفرین باشد. در شرایط مختلف چمدان خیس و لکه‌دار، آلوده و پاره می‌شود و هرچه بیشتر در معرض محیط باشد، نیاز بیشتری به شستشو پیدا می‌کند که همین، طول عمر آن را کاهش می‌دهد.

تنها در موارد لزوم چمدان را بشویید

لازم نیست پس از هر بار سفر کردن صابون و برس خود را بردارید و به جان چمدان بیفتید. گاهی همین کفایت می‌کند که وسایل چمدان را تخلیه کنید؛ تمام کاغذهای باطله سفر، دستمال کاغذی‌ها و… را دور بریزید و به کمک جاروبرقی یا جارو شارژی، گردوغبار را از محفظه داخلی آن پاک نمایید. بهتر است برای این کار، از سری‌های مخصوص جارو استفاده کنید که گرد و خاک را از کوچکترین درزها هم می‌زدایند و به نسبت سایز خود مکش بالایی دارند.

نگهداری از چمدان و تمیز کردن

چرخ‌ها را تمیز کنید

پس از تخلیه چمدان و نظافت کلی آن، شستشوی چرخ‌ها را فراموش نکنید. شاید اینطور به نظر نرسد؛ اما چرخ‌ها طی حرکت انواع جرم و مو و… را از زمین جذب می‌کنند و همین، هم باعث کاهش عمرشان می‌شود و هم حرکت را سختتر می‌کند.

اکسپند زیپ را ببندید

اکسپند زیپ همان فضای اضافه‌ای است که می‌توانید برای افزایش حجم چمدان از آن بهره ببرید. در شرایطی که از حداکثر فضای خود استفاده کرده‌اید، می‌توانید این زیپ را باز نموده و از همین طریق، ۵ سانتی‌متر عمق اضافه دریافت کنید. اما اگر نیازی به آن ندارید، حتما اکسپند زیپ را ببندید و ریسک پاره شدن چمدان در فاصله بین دو لایه را کاهش دهید.

چمدان را در محلی خشک، خنک و مناسب قرار دهید

برای حفظ سلامت و بهداشت چمدان بهتر است آن را در محیطی خشک، خنک و مناسب قرار دهید. محیطی که به اندازه چمدان، فضای کافی داشته باشد، و کمترین فشار را به بدنه، یا دسته آن وارد نسازد. فضایی در زیر تخت یا بالای کمد، می‌تواند برای این کار مناسب باشد.

بوی داخل چمدان را بهبود دهید

در شیوه صحیح نگهداری از چمدان دلسی، به کمک انواع جذب‌کننده‌های بو، بوی داخل چمدان را بهبود دهید. به این منظور می‌توانید مقداری جوش شیرین، خاک مخصوص گربه، یا پودر قهوه را در چمدان بگذارید و پس از مدتی بردارید. همچنین اگر این کار برایتان مقدور نیست، چند تکه ذغال را در محفظه داخلی چمدان بگذارید. افزون بر این اقدامات که موقتی هستند نیز، یک شیشه قهوه یا صابونی معطر را چمدان قرار دهید تا در هنگام سفر بعدی، با بوی نامطبوع چمدان مواجه نشوید.

نکات مهم در شستشوی چمدان

خصوصا در مورد چمدان‌های چرمی، حدالامکان از آب و مواد شوینده استفاده نکنید. اما اگر قصد شستشوی چمدان را داشتید، حتما مواد شوینده و برس‌های مناسب را انتخاب کنید. بهترین کار این است که برای نظافت و نگهداری از چمدان دلسی، تنها محل کثیفی را بشویید و از رسیدن رطوبت به سطح بیرون و داخل چمدان بپرهیزید. البته برای شستشوی چمدان‌های پلی استر و نایلون بالستیک، می‌توانید از مقداری آب و صابون نیز استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که صابون ملایم باشد و بدنه را از فرم استاندارد خارج نکند.

با استفاده از نکاتی که در این مطلب برای شما گردآوری کرده‌ایم با خیال راحت به نگهداری از چمدان خود بپردازید و از این طریق طول عمر چمدان دلسی خود را افزایش دهید.